In St. Germain-en-Laye, France (near Paris) the bags of choice are:
Gerard Darel in every style and color
Longchamp, same as above and especially pliage for the kids
Lancel, higher end but accesible and with great style and quality
Furla - reasonable prices
Renouard, French brand from Brittany in the 300 euro range, good quality
Louis Vuitton, Prada, Tods, Dior, Gucci - All these rarely
Hermes - only in Paris on the rue Faubourg St. Honore and most likely only on tourists.
I would bet most French women won't spend more than 350 euros for a handbag because they would they would think they were getting taken! Voila!
tu habites à St Germain?! moi aussi, et je dois dire que j'étais assez étonnée devant ton commentaire. je vois beaucoup d'Hermès, Prada, Chanel, Dior, Marni, YSL, enormément de Louis Vuitton...
ça m'étonnes beaucoup que tu ne vois du Hermès que sur des touristes Fbrg St Honoré, quand je marches à travers le Blvrd St Germain (vers le café Flore/Armani/l'Eglise St Germain) j'en vois toujours beaucoup!
je n'ais jamais entendu parler de Renouard, mais peut être que je vois ses sacs et que je ne les reconnais pas..
et je dois exprimer mon désaccord par rapport à ton affirmation "most french women won't spend more than 350 euros for a handbag", tu ne te balades pas souvent dans le quartier j'imagines?!
la France est LE PAYS des accessoires de luxe,
most french women won't spend less than 350 euros on a handbag because they would think they were getting a cheap bag with poor craftsmanship!