Yellow toenails and yellow strappy heels????

HauteMama

.
O.G.
Sep 22, 2006
11,523
633
I love yellow sandals, but I am not a fan of yellow toenails under any circumstances because... well, they're yellow. While yellow can be a cute color for clothes and shoes and accessories, it is just an inherently bad color for toenails, IMO. If you want to keep things neutral, I'd go with a French pedi so as not to compete with the sandals. Otherwise a bright contrasting shade would also work. I just cannot get over a visceral, negative reaction to yellow on toenails.
 

venusfly

Quality not Quantity. Less can be more!
O.G.
Feb 10, 2007
2,103
93
New York City, USA
Haha! Your thread topic had me fooled. I was expecting something entirely different! :lol:

I think the yellow sandals and yellow polish is a cute combination. It 's colorful yes, and matchy matchy but it's pretty and fun which is exactly what summer is all about....but then again, as the queen of Pucci , I might be a little biased toward bright colors...Nevertheless I vote yes. Too cute! :tup:
 

venusfly

Quality not Quantity. Less can be more!
O.G.
Feb 10, 2007
2,103
93
New York City, USA
Oh, one more thing, just don't do a yellow outfit or yellow purse....that would be overkill .....and then some :P
 

Pishi

Priya
O.G.
Apr 20, 2007
1,498
295
Houston
I have never favored yellow on toe nails, but that's my personal opinion. With those shoes, I think even a pale pink nail color would look nice. But if you like it, go for it.
 

moshi_moshi

OMG Shoez!
Jun 18, 2007
8,485
1
35
NJ/PA
the yellow sandals are cute but that particular nailpolish shade of yellow just doesn't look right. i agree with Pishi that a lighter shade would look better.
 

Immi

Member
Aug 7, 2009
288
0
I like the combo. The nail polish is unusual, looks good! I think a paler shade of yellow would look even better though. Cute sandals btw!
 

fieryfashionist

aka Minal :)
O.G.
Dec 7, 2006
13,267
22
The city that never sleeps!
I like the shade of yellow your shoes are on you, but not the nail polish. IMHO, it's just not a flattering shade of yellow on you. A lighter yellow might be better. Better yet, I'd go for a contrasting color (I like purple and yellow or hot pink and yellow) or a simple but elegant french pedi! :smile:
 

dramakitten

Member
Feb 1, 2009
492
0
I love yellow sandals, but I am not a fan of yellow toenails under any circumstances because... well, they're yellow. While yellow can be a cute color for clothes and shoes and accessories, it is just an inherently bad color for toenails, IMO. If you want to keep things neutral, I'd go with a French pedi so as not to compete with the sandals. Otherwise a bright contrasting shade would also work. I just cannot get over a visceral, negative reaction to yellow on toenails.

ITA--that color nail polish would be great on black skin though...;)