Can I ask you...

?

So, your opinion ? Thank you...

1. Mono

2. Damier

3. Epi

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. ...about the Sac Plat ? :graucho:

I :heart: this bag, but what style do you like, Mono, Damier or Epi...can you explain why you like this style in particular ?

Thank you !!! :woohoo:

2. I prefer mono..

3. I think for versatility and wear, damier is better cause it looks really classy and formal which is what i'd use the bag for. IT's also lighter than the epi which means it wouldn't make for a heavier bag when you use it for work (every day use).

:smile:

4. Mono!

5. I like them all, but, I only liked the damier one enough to purchase it. IMO the epi is classy but way too plain for the price tag. The mono is ok, but Its too much canvas, only the handles are vachetta. The damier is perfect, especially with the alcantara lining.

6. hmm. i like the mono

7. For the Sac Plat, I prefer the Monogram

8. Raphael,

Have you looked at the black Epi sac plat? It is so beautiful and so professional looking. It depends on what you are using it for. I think the mono is the most casual. The Damier and the Epi are more professional and business looking. What are you going to use it for?

9. damier. Dunno why, I just think so :p

10. Hey Big Eyes, :smile:

I'm planning to use the Sac Plat both as an everyday bag and a school bag. I really love Mono, but I think it's like "screaming Louis" and it's as you've said it: "casual"; Damier, hum, it's very chic, in fact I have no Damier in my collection so I'm a little lost,; Epi, it's very chic too, but I'm 18 so Epi could be too old-looking for me; I really don't know...
    Also I'm planning to use one of those Sac Plat in summer, Epi is more a winter bag... And, also I need a bag which has to be discrete because sometimes, in subway, it's not very safe, so mono isn't very adapted...
    I'm a little lost sorry... lol:shame:

11. Epi - for the colour I like colour I think they only do black now but you may still find some colours in stores
    Damier is next choice then mono but If I could I'd slot cerises in before damier that is a hot bag

12. my favorite was the denim line, there are still some on eBay sometimes. next to that, it's mono. :biggrin:

13. O.K. Je pense que tu devrais acheter le Damier! C'est plus masculin et tres chic pour un jeune homme. Epi est trop vieux pour toi et trop grave dans le noir. Quand tu prends le metro tu ressentiras plus a l'abri avec le damier parce que beaucoup de personnes ne reconnaissent pas le dessin damier. Puisque tu possedes le mono speedy 40 ( je me rappele) le damier c' est un bon changement. Et le damier est impermeable... tu peux porter le sac chaque jour....meme s'il pleut. J'adore le sac plat dans le dessin damier. :tup:

14. Hey big eyes
    I think it's kinda rude to write in french...although I speak french many in here don't...
    sorry for that! no hard feelings...
    Btw I agree with big eyes...epi in black it's too serious for a guy like you...go for the damier...and he's right about the damier being as known as the mono...especialy in paris!!!
    Good luck raphael....et en francais bon chance!!!:tup:

15. Oh je suis super content de voir tes beaux progrès en français, c'est génial !!!
    Je pense que le Damier est le plus effectivement adapté. C'est vraiment très très chic, et au moins cela reste discret. En Epi ce sac qui risque de me vieillir, et être trop lourd surtout en été... Le Sac Plat en monogram est très voyant je trouve ( et oui aujourd'hui j'ai besoin de sacs moins voyants lol ), et dans le métro c'est parfois assez dangereux, donc en Damier ça pourrait mieux passer... Et je suis doublement ravi que tu te souviennes de mon Speedy qui ne me quitte plus !!! lol Le Sac Plat sera peut-être pour mes 18 ans, donc je suis ravi, mais bon à mon avis maman me fera en anniversaire du tonnerre de toute façon !!! lol
    Merci beaucoup de m'aider dans mon choix...
    Et sinon as-tu fais de bons achats dernièrement ?

Plein de bisous de France...
    Merci encore...

Raphaël