Visit our 2014 Holiday Gift Guides
Home > >

Valextra VS HERMES

POST A REPLY
 
Thread Tools
Sep 22, 2006, 4:11pm   #1
C
Thread Starter
Croissant
Detective Hermès!
So, I have been curious about the Goyard allure since I first read an article about them being the chicest bag to carry in Paris in some obscure fashion magazine some years ago.
And I bought the biggest Goyard I could carry everyday and love it. That pattern is genius.
Around the same time I read about Valextra. I see ads here and there these days, and often I hear them compared to Hermes as Itay's H. Who here owns Valextra and how does it compare to Hermes? The simplicity is similar, but I hear Valextra is even more expensive than H. and that their quality is even more superior.

Thoughts?
Sep 22, 2006, 4:18pm   #2
jag's Avatar
jag
Never heard of Valextra.
Sep 22, 2006, 4:24pm   #3
missmarbella's Avatar
missmarbella
Member
Valextra is cheaper than Hermes.
Also great quality,although i feel the different when i touch the leather...
And they have not so much different styles as not as big selection on colours,leather-types.
Sep 22, 2006, 4:29pm   #4
S'Mom's Avatar
S'Mom
Resistance is Futile
Valextra? Hmmmmm.....gotta check it out when I'm in Italy next week. Although I don't know why.....nothing can take the place of Hermes in my life......
Sep 22, 2006, 4:34pm   #5
C
Thread Starter
Croissant
Detective Hermès!
Originally Posted by jag
Never heard of Valextra.
Valextra
Sep 22, 2006, 4:35pm   #6
C
Thread Starter
Croissant
Detective Hermès!
Originally Posted by shopmom411
Valextra? Hmmmmm.....gotta check it out when I'm in Italy next week. Although I don't know why.....nothing can take the place of Hermes in my life......
Yeah, honestly it's no comparison.
Sep 22, 2006, 4:36pm   #7
l
lmpsola
Account Deactivated
Never heard of it! I will check out the link you gave though!
Sep 22, 2006, 5:04pm   #8
koukanamiya's Avatar
koukanamiya
It is what it is
Never heard of Valextra, although when I first read it I thought it was some sort of expensive pill ...
Sep 22, 2006, 5:11pm   #9
Rose's Avatar
Rose
Pay it Forward
Originally Posted by jag
Never heard of Valextra.
Ditto, tell me more....
Sep 22, 2006, 5:14pm   #10
Rose's Avatar
Rose
Pay it Forward
Originally Posted by koukanamiya
Never heard of Valextra, although when I first read it I thought it was some sort of expensive pill ...
LOL, you're right!
Sep 22, 2006, 5:37pm   #11
p
pazt
Member
i love goyard but i don't know what valextra is.

it's google time.....
Sep 22, 2006, 5:48pm   #12
gracekelly's Avatar
gracekelly
The Red Queen
Valextra was an old company that was bought over and they are trying to get it back into the luxury market. The bags are very structured and IMO pretty boring. Very boxey and akward. Saks has them, maybe Neiman Marcus as well. Basically, I don't like them.
Sep 22, 2006, 5:52pm   #13
thebaghag's Avatar
thebaghag
Thebaghagdiaries.com
Valextra leather is nice but i found their bags rather on the conservative side.
Sep 22, 2006, 6:13pm   #14
hermesBB's Avatar
hermesBB
Member
I remember seeing their luggage line in NM's christmas book last year
Sep 22, 2006, 7:15pm   #15
G
Grands Fonds
Alive and Kicking
OT, but AHHHHHH!!! BB, that doggie is DELIGHTFUL!!!!!!! Is she yours?????????
POST A REPLY
  HOME > >  
TOP

Thread Tools